27 april

Idag så stod det redovisning på schemat. Syftet var att informera om UF, vårt företag och Röda Korset. Redovisningen skedde i ettornas klassrum och det var några i vår klass som också var och lyssnade.

Så här såg våra stödpunkter ut:

Johanna berättar om: Vad Uf innebär.
Olivia berättar om: Vårt företag i olika stadier och vad vi har genomgått.
Maria berättar om: Vårt samarbete med Röda Korset och lite fakta om Röda Korset
Johanna berättar om: Varför ska man läsa Uf?

Vi avslutade det hela med att berätta varsitt tips om man ska välja att läsa Uf-kursen och så påminde vi om insamlingen. Dock var det inte alls många utomstående (alltså de som inte går i våran klass) som bidrog, det kändes lite illa då jag tyckte att vi marknadsförde det ganska rejält. Men jag tyckte att redovisningen gick galant, det är skönt att känna att vi är bäst på något!

Eftersom vi nu är i redovisningsstadiet så var det Maria Nordens redovisning efter vår. Jag blev jätterörd och har bestämt mig att försöka umgås med henne änuu mer, då jag tycker om henne jättemycket!

Vi planerade lite inför SM också och det vi mest behöver prioritera nu är Årsredovisningen och skaffa fram tapeter! Jag fick ringa runt lite (jag gillar att ringa!) och berätta vad vi sysslade med och bad om tapeter. Vi stödde några hinder på vägen men det ser ljust ut hos Colorama i Norrköping. Vi får gå dit nästa lektion helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0