20 maj

DAG 1 på SM i Ungföretagsamhet

idag så började dagen med en underbar frukostbuffé! Vi åkte iväg och mässan öppnade klockan 9.00. Det kom betydligt fler människor fram till oss idag eftersom många kom i klasser. Malin kom och hälsade på, det var riktigt kul att få träffa någon man kände. Det gick fint hela dagen trots brist på kunder men vi hade det kul ändå och gick runt en hel del på mässsan och pratade med alla andra ambitiösa företag. När Olivia och jag stod i montern så kom juryn fram till oss! Det var nervöst men jag tyckte att vi gjorde det bästa vi kunde, dock var det en fråga som gjorde oss ställda, men vi löste det ändå. Det gick segt med försäljningen då det stora, icke uf-företaget Visma delade ut tygpåsar till alla besökare! :( Sedan var det ett uf-företag och ett annat icke uf-företag som OCKSÅ delade ut tygpåsar gratis! Jag tyckte det var riktigt taskigt av de stora företagen att konkurrera ut Uf-företag! Men men vad kunde vi göra? Vi höll våra huvud högt för att vi visste att våra påsar var mycket snyggare, personliga och BÄTTRE! Men jag är väldigt stolt över mig själv då jag lyckades sälja två påsar för 90, fast vi sa att det skulle kosta 2 för 100 men tjejerna verkade gå igång när jag sa att de fick de billigare. Sådanna knep är rätt bra att ta till sig ibland! Vi hade ställt upp ett mål på att vi skulle sälja fem påsar under mässdagarna och det lyckades vi uppnå! Vi sålde precis fem stycken och Malin ska tydligen köpa en till :D

Efter en extremt jobbig rivning av monter x2 eftersom vi hade sabbat Bag in a mix monter innan så var vi ansvariga för den också, men det gick bra till slut, och det var skönt att Malin var med och hjälpte till!

Efter att vi hade varit och fräschat upp oss på hotellet så var det bara att vänta på en seg buss som skulle ta oss till mässhallen igen. När vi kom så var det en otrolig tråkig mingel, det kändes som att alla var så annorlunda! Men men vi hade det kul ändå och smuttade på fina drinkar. Sedan så samlades alla östgötar och vi satte oss vid våra bord. Det var en trevlig stämmning och jag var sjukt nervös. Sedan så fick vi kolla på några presentationer och lite underhållning och så fick vi mat. Efter maten var det dags för prisutdelning! Den stunden alla väntat på. Det var så otroligt nervöst och de rabblade upp alla kriterier och jag kände hur hjärtat ville hoppa ut. MEN vi var inte ens ett av de nominerade företagen. Det kände som en besvikelse då vi inte ens var beredda på att vi INTE hade gått vidare? Jag visste inte ens att det bara var fyra företag som hade "gått vidare", vi måste ha missat uppropet eller någoting. Men men vi tog det bra även om jag var i chocktillstånd, och vinnarna var verkligen förtjänta av den fina titeln då de hade en cool tjänst.

Efter middagen så for vi tillbaka till hotellet och chillade på vårt rum, det var trevligt och det är sånna stunder som får en att inse hur stolt man borde vara över sig själv och se över hur man har hanterat alla motgångar. För motgångar slipper ingen fast vi hade nog fått nog av motgångar under dessa dagar. Hoppas resan hem går smidigt!

/ Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0