13 mars Våga Vara Egen

Oj vilken dag! Jag måste börja med att säga att vi vann mässans miljöpris! Jag är så stolt över vår insats. Trots att det var fredagen den trettonde så blev det nästan en mer tur dag för oss!

Vi åkte iväg med Valarie till Linköping tidigt, när vi kom fram så var det väldigt mycket folk vid ingången. Vi checkade in och hängde av oss lite grejer i garderoben. När vi kom fram till vår monter så satte vi igång lite smått, Malin hade inte kommit än så det fattades lite möbler. Vi fick låna en pall av något snällt företag så vi nådde upp till montern och satte upp tapeterna. Det gick bra tills när de behövde ta tillbaka sin pall, då fick vi låna hit och dit och fråga lite om hjälp. Vi hann en liten bit innan vi skulle till presentationen.

Eftersom att vi var med i bästa företag-tävlingen och då ingick det en muntlig presentation på fem minuter. Vi hade powerpointen och berättade om MAJS UF. Det gick galant trots att jag pratade för snabbt (som vanligt..). Juryn var inte alls lika läskig som jag trodde att den skulle vara.

Efter monterbyggandet så var det invigning. Det öppnades med alldeles för mycket dunder och brak tycker jag.. Prisutdelningen rullade på, sedan var det dags för miljöpriset. Det delades ut av landshövdningen Björn E. jag var så himla nervös och kramade sönder Johannas hand! Först så trodde jag att det var något annat företag som vann, fast de fick bara en hedersomnämning som tur va! Sedan så läste han upp juryns fina motivering och när han sa Norrköping så väcktes hoppet lite och sen folkuniversitet då skrek vi till och jag grät av lycka. 

Sedan så rullade allting på så ofantligt snabbt! Vi fick många gratulationer av uf-kompisar! Det var så kul att folk kände igen en för vår idé är ju så fin! Ihop-packningen gick bra och hemfärden med. 

Det som vi kunde ha gjort bättre var att vi skulle satsa mer på att sälja, men vi fick ju sex påsar sålda och det är jag rätt nöjd med!  Nu kvalar vi in till SM, va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0