14 oktober - registreringen nästan fulländad

Idag så jobbade vi mest med affärsplanen som snart måste vara inne. Det gick ganska bra och vi har ungefär sista punkten kvar, dock var det lite svårt att veta vad man skulle skriva under vilken kategori, tex. affärsidé och vara tyckte vi hade ungefär samma mening. Men men vi hinner lätt skriva affärsplanen klar innan lovet.

Under lektionens gång kom vi alla överens om att jag är företagets VD, vi hade tidigare kommit överens om att jag också har hand om marksnadsföringen, Johanna är ekonomiansvarig och Olivia är kommunikationsansvarig.

Vi har som sagt registrerat oss och nu var det bara en bekräftelse från Monica kvar och de där 300 kr som man måste betala till UF. Vi fixade pengarna med inbetalningskort och sådär, det var galet svårt, för vi visste ingenting om plusgiro/bankgiro osv. Vi måste verkligen läsa in oss på sånt! Men så nu är det bara Monicas bekräftelse kvar för att få vårat företag helt "klart". Vi alla tre är nu registrerade på UFs hemsida så nu har alla varsin login!


Jag avslutade lektionen med att stryka två punkter som jag skrev i slutet på förra gångens lektion:

- Betala in 300 kr
- Kolla så alla kan logga in med sin login på UF hemsidan.

Jag älskar idén att skriva ner några mål för det är så kul att kunna stryka delmålen!

Till nästa gång:

-Fixa en kassabok
-Kolla med Monica så att hon har bekräftat
-Skriva klart och lämna in affärsplanen
-Skriva en årsplanering(med alla viktiga datum
-Låna böcker inom sitt område.

/ Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0