13 mars 2009

Åh. Det har hänt så mycket idag, en mängd nya intryck. Även om det för mig varit en ganska krävande dag med en hel del stress så har det på det stora hela varit en väldigt, väldigt lyckad dag för M.A.J.S Uf!

På morgonen när vi anledde till Konsert & Kongress i Linköping var det väldigt stressigt, det var svårt att veta vart vi skulle ta vägen, lokalen är ju otroligt stor, och vi gick fel några gånger. Till slut hittade vi emellertid platsen för vår monter. Det var först då vi insåg några brister i planeringen. Vi hade dels inte fått med oss någon stege och nådde inte upp att tapetsera vår monter, dels hade vi missförstått monterns uppbyggnad och visste därmed inte hur vi skulle kunna sätta upp tvättlinorna på montern, i och med att en inte fick fästa något på framsidan av monterns väggar. Dessutom hade Malin de flesta av våra möbler och hon hade inte kommit än.

Tack vare att vi var fyra smarta hjärnor som samarbetade (Tack Valarie) så löste vi dock problemen rätt bra. Detta visar verkligen hur bra det är att vara flera i ett företag, det blir lättare att hitta nya lösningar på problem. Slutligen kom också Malin med våra möbler. Mitt i uppbyggnaden av montern var vi tvugna att springa iväg och hålla en tämligen oförberedd företagspresentation, som jag ändå tyckte gick rätt bra. När vi kom tillbaka hade Malin och Valarie fixat lite med montern och det visade sig att vi ändå hade ganska gott om tid på oss att fixa klart, trots att jag hade känt mig så stressad innan. När montern var färdig gick vi iväg till öppningsceremonin, vilken jag tyckte var väldigt mycket för högljudd.

Tydligen skulle prisutdelning av vissa pris ske redan då, vilket innebar att vi alla satt med massor pirr i magen. När det blev dags för presentation av vilka som hade kammat hem Miljöpriset och landshövdingen började läsa motiveringen kände jag direkt att det var vi, beskrivningen stämde precis med de saker jag själv hade lyft fram i miljörapporten. Och ja, det var verkligen vi som vann! Det var helt underbar med en verkligt stor framgång för oss. Jag är väldigt stolt!

Resten av mässan gick helt okej, vi sålde sammanlagt sex tygpåsar, vilket visserligen inte var så hemskt mycket, men miljöpriset gjorde ändå att det kändes som att vi hade vunnit.  Jag är nöjd med vår planering och vårt genomförande. Det enda som jag känner att vi kunde ha gjort bättre var att vi borde ha varit mer inriktade på att sälja, vi blev rätt distraherade av att vinna pris. Dock tror jag att vi är säkrare försäljare utanför sådana här stora arrangemang och jag hoppas att vi den närmaste tiden kan storsatsa på att öka försäljningen på vår blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0