12 mars

Sista dagen inför mässan har varit minst sagt hektisk. Jag har känt mig ganska stressad eftersom att det varit så otroligt mycket att hålla reda på, följaktligen har det också varit väldigt varierande arbetsuppgifter under dagen.

På morgonen satte jag mig vid datorn för att finslipa försäljningsargumenten lite, jag tog fram lite siffror på hur många plastkassar vi förbrukar varje år i Sverige och liknande. Hade egentligen velat hitta någon jämförelse på en tygkasses ekologiska fotspår och en plastkasses dito men det fanns faktiskt mindre än jag trodde på internet. Dock är den diskussionen absolut inte något jag tror att jag kommer ha svårt att argumentera för, det är ju trots allt en väldigt självklar skillnad i resursförbrukning. 

Senare jobbade Johanna och jag en hel del med att pyssla ihop saker till montern, klä om en lampskärm och liknande. Under tiden förberedde Maria power point-presentationen till tävlingen om Bästa Uf-företag. Den blev riktigt snygg. Dock hann vi knappt med att träna något alls, vilket vi antagligen borde ha gjort, men jag tror vi fixar det bra ändå med tanke på att ingen ju kan M.A.J.S UF bättre än vi tre! Vi passade också på att trycka några (halvsnygga) second-hand t-shirtar till imorgon med våra fyra "ledord" på framsidan. Jag tror vi kommer sticka ut en hel del från mängden på marknaden i och med att de flesta antagligen kommer att ha beställt tröjor från något tryckeri, vilket jag ser som en fördel. Våga Vara Egen. Vi skrev också ett schema över morgondagen så att alla ska ha koll på när de  tar lunch och så.

Efter lunchen gick vi för att handla lite tilltugg till mässan och ett snöre att använda som tvättlina att hänga tygpåsar på. När vi kom tillbaka tog vi ett informellt företagsmöte för att ta en sista titt på tävlingskriterier och regler inför morgondagen. Efter mötet kände åtminstone jag mig otroligt slutkörd men det var lite småsaker kvar att fixa ihop. Till slut var dock dagen slut och då bar det av hemåt för att vila upp sig ordentligt inför morgondagen. Pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0