22 april 2009

Oj, nu var den nästan en månad sedan jag skrev sist. Det beror på att vi har legat lite lågt med vårt företag ett tag, till förmån för andra skolarbeten och så.

Lektionen i måndags: Vi startade lektionen med ett handledarmöte med Malin. Vi klarade ut några oklarheter. Sedan ägnade vi en del tid åt att planera vad vi behöver göra och vem som ska göra vad. Vi ska ju börja med årsredovisningen nu och vi delade upp lite olika delar i den. Sedan föreberedde vi lite inför vår redovisning som äger rum på måndag. Detta hann vi dock inte klart med så vi beslutade att träffas på fredag och fortsätta med detta.

Vi diskuterade också hur vi ska göra för att få våra sista tygpåsar sålda. Under veckan måste vi fotografera alla som vi har på lager och lägga upp dem på bloggen. Sedan funderade vi på om vi ska arrangera något specialerbjudande på bloggen för att locka fler att köpa. Det börjar ju brinna i knutarna nu. Snart ska vi avveckla M.A.J.S Uf, vilket för övrigt känns tråkigt men också lite skönt. Det tar ju ganska mycket td att driva företag.

Igår fick vi också reda på att vi har gått vidare till SM! Det känns väldigt stort, både i positiv och negativ bemärkelse. Jag är lite orolig över alla praktiska detaljer som att vi till exempel ska fixa en ny monter och fixa transport till Stockholm där mässan hålls under två dagar. Det blev nämligen stressigt inför förra mässan och då åkte vi ändå bara till Linköping, samtidigt som att vi hade en hel skolvecka dedikerad till att jobba med företaget. Eftersom att jag känner att jag håller på att gå in i väggen så vet jag inte om det är någon bra idé att ta på mig mer arbete än nödvändigt men samtidigt vill jag ju inte sabba en sådan här chans. Jag tror att vi måste ha ett möte med vår rådgivare Valarie om detta så snart som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0