3 november 2008

Lektionen idag har mest gått åt till att komplettera vår affärsplan, vi upptäckte att två punkter fattades: Tidsplan och Ekonomisk plan. Det blev till att planera en hel del men tyvärr hann vi inte klart iallafall. Det känns ändå skönt att ha en planering att gå efter hädanefter, får jag säga.

Johanna och Maria har tillsammans sytt 7 stycken tygpåsar under lovet så nu blir det tid för mig att sy den här veckan. Vi har insett att tyget vi fått av Röda Korset inte kommer att räcka till alla tygpåsar vi vill sy, därmed måste vi köpa in tyg ifrån andra Second Hand-affärer, vilket vi till viss del refdan gjort  också. Utgifterna är inte stora. Vi har inget gemmensamt kapital utan var och en får hålla reda på hur mycket hon lägger ut för tyg och liknande saker.

Julmarknaden börjar närma sig och vi planerar att ha ett antal tygpåsar redo för försäljning då, vi måste också ha fixat en egen logga till företaget, fotograferat och designat foldrar eller något liknande till reklam, så att vi kan marknadsföra vårt företag ordentligt. I dessa foldrar hade vi också tänkt att berätta en del om Röda Korsets verksamhet. Var och en ska förståss fördjupa sig inom sitt respektive område, men jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att göra det. Jag är alltså kommunikationsansvarig. Får kolla på biblioteket om det finns något att hämta där!

Framtiden ser alltså hektisk ut men den känns någorlunda välplanerad och inte så uppstressande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0