23 mars 2009

Lektionen började med att jag uppdaterade vår blogg lite med ett nytt miljötips. (Vi måste ju hålla vår miljöprofil uppe nu!) Jag och Johanna tog oss en titt på kriterierna till SM i Miljöpriset. Rapporten kändes fortfarande välskriven och vi reviderade bara några meningar i den.  Därtill mailade jag Emma Edström i Ung Företagsamhet då vi hade lite frågor angående SM. Vi hade varit lite osäkra på formerna kring denna nationella mässa. Det visade sig att vi skulle ställa ut med monter ifall vi går vidare, vilket känns väldigt osäkert hur vi skulle kunna fixa mitt i en skolvecka och allt. Det problemet får vi dock ta när det kommer, och jag hoppas ju verkligen fortfarande att vi går vidare till finalen, Det skulle verkligen kännas som en seger att få åka dit.

Lite senare blev det dags för företagsmöte. Vi planerade en del inför när vi ska hålla vår redovisning inför skolan. I och med att vi ska prata om Röda Korset måste vi fortsätta planera detta. Det är min läxa till nästa projektarbeteslektion att kolla runt lite på Röda Korsets hemsida och se ifall det finns någon grund som vi kan använda för till exempel ett quiz eller några värderingsövningar. Detta för att vi ska kunna engagera folket i skolan och inte bara tråka ut dem med att prata. Vi planerar också att köra kläd- och pengainsamling - båda frivilliga såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0