12 januari 2009

Nu var det ett tag sedan jag skrev loggbok, då det har varit jullov och så och jag passat på att vila upp mig.

En stor grej att pricka av på "att-göra-listan" är julmarknaden innan lovet, som väl gick hyfsat bra. Vi fick inte så många påsar sålda men vi fick in några beställningar. Dessutom så fick vi in en hel del pengar till Röda Korset, då vi anordnade en tävling som gick ut på att folk som skänkte pengar i Röda Korsets bössa fick vara med att tävla om en tygpåse. På lektionen idag korade vi en vinnare.
Annars så tror jag att vi blivit en del erfarenheter rikare efter julmarknaden och vi är laddade inför den regionala mässan. Till mässan ska vi bland annat vara med i tävlingarna; Miljöpriset, Bästa hantverk och Bästa vara. Vi får se hur det går men jag tror att vi har bra förutsättningar för åtminstona Miljöpriset - jag är i alla fall väldigt nöjd med vårt miljöarbete.

I Fredags hade vi ett möte med Valarie, hon hjälpte oss att planera inför lite inför mässan. Vi behöver: tyg till montern, en ny, snyggare skylt som jag eventuellt ska göra, affischer och så vidare. Mer om det när det blir aktuellt. Vi har också sytt en del sedan sist, vi har fått in en hel del nytt, fint tyg. Jag måste dock sy mer, eftersom att jag känner mig lite skyldig när Johanna och Maria ligger före mig med antalet tygpåsar.

Idag på lektionen hade vi företagsmöte, här nedan följer protokoll:





Företagsmöte M.A.J.S uf
12 Januari 2009


Närvarande: Olivia Staveborg Kerkelä, Maria Maleh och Johanna Berg.

1. Mötet öppnades.
2. Produktion.
Produktionen går framåt, men Olivia och Maria ska sy mer under veckan.

3. Bloggen. Vi beslutade att börja med ”veckans miljötips”, för vilket Olivia ska ansvara. Maria ska ladda upp bilder på tygpåsar och försöka att skissa på en tydligare profil. Därtill ska hon forma om menyns layout på hemsidan. De punkter som ska finnas med är Om Oss, Påsar, Nyheter och Kontakta Oss. Vi ska även bli mer tydliga med att vi vill ha pengarna i tid ifrån de som beställer av oss.

4. Marknadsföring.
Maria ska skissa på en kladd till en affisch som vi alla ska titta på tillsammans efteråt. Affischen ska vi sedan sätta upp lite överallt för att bättre kunna marknadsföra våra tygpåsar till personer vi inte känner och som inte känner till vår blogg. Olivia har fixat en ny logga som vi eventuellt ska använda.

5. Händelser.
Johanna anmäler oss till den Regionala Mässan i mars. Vi ska också börja fundera på något vi kan göra för att dra in mer pengar till Röda Korset.

6. Rådgivare. Vi ska kolla vår mejl och se hur det går med vår planerade träff med Monica från Röda Korset. Dessutom behöver vi ha ett möte med Malin. Valarie ville gå igenom vår affärsplan så vi får prata med henne om det någon gång under veckan. Valarie har också pratat med Sophia som jobbar på UF om att hon ska komma och besöka oss. Det blir troligtvis måndag, nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0