29 september 2008

Det här inlägget kommer lite sent då jag inte hade inloggningsuppgifterna till bloggen klara för mig innan.

Vi startade måndagens arbetstillfälle med att kolla hur det har gått med våran marknadsundersökning som vi tidigare publicerat på bloggen. Det var kul att så pass många hade deltagit - nära 200 personer var det. De flesta verkade vara i vår ålder och många verkade vara intresserade av vår affärsidé - kul! Då känns det som att vi har en marknad. Tror att vi kanske kommer att försöka sälja våra tygpåsar över bloggen, men än är vi inte helt på det klara med detaljerna kring detta.

Efter detta satte vi oss för at plugga på delar av informationen i UF-pärmen, så att vi skulle veta hur vi skulle kunna gå vidare med arbetet. Det var lite svårt då det var en väldig massa sidor att läsa och svårt att se klara riktlinjer över vad som är rekommenderat att göra och vad som var ett måste. Alla sorters företag är ju inte uppbyggda på samma sätt. Hur som helst så stod det klart att prio nummer ett för att kunna komma igång ordentligt med företaget var att skaffa en kontaktperson. Kände en viss stress inför detta, men vi gick ned för att prata med människorna på Röda Korset. Jörgen som vi pratade med kunde dessvärre inte fatta några beslut i frågan om ett eventuellt samarbete med dem och det kändes lite jobbigt. Jag är inte helt säker på att Jörgen riktigt förstod vad vi ville ha ut av ett eventuellt samarbeta. Vi fick dock numret till en annan person som vi hade tänkt att ringa senare i veckan. Så jag hoppas att vi till nästa lektion kan fixa ett seriösare möte med Röda Korset.

Vi hann också med att fixa olika ansvarsområden till oss i företaget. Jag ska därmed ansvara för kommunikationsdelen, Johanna för ekonomin och Maria för marknadsföringen. Jag har dock mina aningar om att vi kommer samarbeta en hel del kring dessa punkter ändå, men det kan ju vara bra att ha ett ansvarsområde tilldelat sig i alla fall.

Kommentarer
Postat av: MANGO

mjaumjau! ska bli trevligt o träffa Monica på fre jaoo! :)))

2008-10-03 @ 19:08:59
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0