17 november 2008

Vi började dagens lektion med att brainstorma kring en logga och designen på den officiella bloggen. Vi fick fram en rätt bra grund i alla fall, som vi - främst Maria då - skulle försöka att bygga vidare på. Efter det fick vi skynda oss till ett möte med Monica från Röda Korset. Vi pratade lite om hur det gick samt fick lite tips och mängder med tyg! Nu kan vi sy en hel del den närmaste tiden, utan att vara rädda för att tyget ska ta slut. Vi hann även med ett handledarmöte med Malin som också gav oss en hel del tips om saker vi inte hade tänkt på (och också om saker som vi faktiskt hade tänkt på). De tips som jag känner att jag fick mest användning av var att vi 1) skulle se till att verkligen dela upp arbetet mellan oss för att spara tid (gjort nu) och 2) att vi ska ta upp förhandsbeställningar på tygpåsar istället för att känna att vi måste ha allting klart inför julmarknaden och liknande.

Till nästa vecka ska jag:
- sy så mycket jag hinner/orkar.
- kontakta röda korsets ungdomsförbund och se vad de har på gång.
- titta på design för visitkort.
- kolla om vi kan vara med i UNG NT v. 49 så vi får publicitet inför julmarknaden helgen efter!

Dessutom så ska jag försöka att peppa Johanna med ekonomiarbetet och Maria med bloggdesignsarbetet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0