10 november 2008

Vi tog en liten sovmorgon den här måndagen, eftersom att vi satt hela kvällen innan och sydde på våra påsar. Det var väldigt kul att få utlopp för en massa idéer som jag haft innan, dessutom känns det som att vi verkligen har kommit igång nu!

På måndagen när vi väl kom till skolan skulle vi färdigställa affärsplanen, vilket inte kändes fullt lika kul. Vi trodde att vi redan var färdiga men upptäckte i sista stund att det fanns två bitar vi inte hade med; tidplan och ekonomisk plan. Det som vi främst hade problem med var budgeten, tidplanen gick relativt smidigt eftersom att vi utgick ifrån den tidplan som fanns i UF-pärmen, då vi inte gått igenom hur en gör budget tidigare. Vi behövde alltså hjälp men Malin var ju sjuk! Jag som har så lätt att stressa upp mig tyckte att det var rejält jobbigt då, eftersom vi skulle lämna in affärsplanen. Lyckligtvis kunde Valarie hjälpa oss istället, så jag tror att vi fick ihop en hyfsat korrekt budget till slut. 

Det känns som att vi har lagt ner väldigt mycket tid på den här affärsplanen och jag tycker inte att det alltid är så himla kul att få lägga all lektionstid i flera veckor på formaliteter; en vill ju hinna sy, fixa med marknadsföring och liknande också. Hur som helst så är den klar nu och nästa vecka ska vi ha i alla fall ha en till sydag och tills dess ska alla ha sytt ett antal tygpåsar. När de är klara ska vi börja med marknadsföringen.

En annan sak vi fick avklarat på lektionen var att vi anmälde oss till julmarknaden i Linden den 13:e december, så nu satsar vi inför den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0