1 december 2008

På grund av att jag slappat lite tidigare har jag idag tagit igen det jag skulle ha gjort tidigare. Nu är nästan visitkorten helt färdiga (de blir jättesygga tror jag!). Då datorerna i datasalen krånglade på morgonen, kunde vi inte komma igång med vårt övriga arbete och började därför att klippa visitkort. Det blev färgglada tygpåsar (såklart!). När datorerna väl fungerade satte jag mig och skrev texten till visitkorten, mailade äntligen Röda Korsets Ungdomsförbund samt frågade Anna Nygren, som skriver för UNG NT, om hon kunde intervjua oss. Intervjun med Anna hann vi med under dagen. Nu återstår att ta lite bilder på oss och påsarna som hon kan ha med i notisen. Det fixar vi på onsdag.

Egentligen hade vi också tänkt att gå ner till banken idag på lektionen men vi ligger lite efter med planeringen (har vi varit tidsoptimister?) så tyvärr blev detta inte av, bland annat för att vi kände att vi var tvugna att prata med Valarie innan dess, så att vi har koll på vad det är som gäller redan innan.

Vi diskuterade också en del om hur vi ska ha det på marknaden och kom fram till att vi nog ska anordna en tävling, där vinnaren får en tygpåse. Johanna kläckte den smarta idén att vi skulle kunna göra så att alla som skänker pengar till Röda Korset får vara med i tävlingen (vi kommer alltså att ha en bössa med oss som står på vårt bord).

Sofia i Uf hade rådit oss att vi skulle prata mer med Valarie om hur vi ska göra med uppstarten av kontot, då vi mejlade henne och frågade. Maria och Johanna gick därför dit och pratade, medan jag fixade med visitkorten. För att öppna
ett konto på sparbanken behövs tydligen samarbetskontrakt, ett protokoll från ett av våra möten och uppgifter om företagsmedlemmarna. Detta var helt nytt för oss! TIll nästa lektion ska vi i alla fall ha fixat dessa saker och vi ska snart ha möte med Valarie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0