19 maj

DAG 1 på SM i Ungföretagsamhet

Jag åkte iväg till Älvsjö från Katrineholm via tåg, det var väldigt skönt då jag inte gillar att åka bil en lång sträcka. Jag kom fram alldeles för tidigt till mässhallen men hann ta det lugnt och orientera mig. Tyvärr så var jag väldigt korkad och tog fel monter och var helt tvärsäker på att jag hade tagit rätt monter. Men nej jag tog fel visade det sig efter att vi hade satt oss i bussen och var på väg till hotellet. Då kom en uf-ledare och sa det till oss och vi hängde läpp för att byggnationen av montern hade tagit en hel del kraft från hungriga och trötta M.A.J.S Uf. Men Bag in a Mix var snälla och mycket gladare än jag trodde och vi löste det enkelt och snabbt. Det var bara att riva ner allting och börja om, för annars skulle båda företagen blivit diskade. Jag kunde inte låta bli då jag kände att allt var mitt fel och att jag alltid är så slarvig. Men efter knappt en timmes byggning och rivning så såg montern ut som ny förutom lite skrynkliga tapeter! Det var väldigt synd att vi fick en ännu sämre plats, jag förstår inte, hur lyckas vi?! Vi var längst in i hallen och längst ut till vänster... Jag var väldigt glad att Bag in a Mix hjälpte oss och massa Uf-creware också för annars hade jag nog brutit ihop.

Jag blev också väldigt ledsen över att vi inte hann med bussarna till hotellet för jag längtade efter en dusch och en snabb vilostund i sängen. Men det verkade omöjligt, men sen så fick vi skjuts av en Uf-creware, det var väldigt snällt! Vi for upp till hotellet väldigt snabbt och bytte om till våra färgglada leggings och vita toppar.

Sedan åkte vi iväg och hann till invigningen. Invigngen var rätt kul och vi marcherade och skrek tillsammans, det kändes som vi var ett enda stort team helt plötsligt. Efter invigningen så satte mässan igång och det var inte så många besökare. Men det var tur det nästan eftersom jag var rätt trött. Det var inte konstigt att inte så många hittade till vår monter då den var så avlägsen, men några hittade dit och visade sitt medlidande över att vi hade en "dålig" plats. Det var ett antal fotografer som fotade oss och önskade oss lycka till. Sånt blir man glad av! Det var en som kom och fotade åt en tidning, hoppas vi kommer med i den, eftersom den handlade om "grön" konsumering :D Mot slutet så sålde vi två påsar iallafall!

Efter lite pick och pack så åkte vi buss till hotellet. Sedan gick vi en sväng och åt kvällsmat, och stupade i säng ganska fort eftersom det var en tuff dag som väntade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0